Kiinalaisinvestointi suomalaiseen ääniteknologiaan: Flexound Augmented Audio on pian kaikkien iholla.

18.10.2018

Suomalainen Flexound Augmented Audio saa COMB+ -innovaatiohautomolta vauhtiapua Kiinan markkinoille. Flexound Augmented Audio -teknologia saa äänen tuntumaan koko kehossa. Patentoitu suomalaiskeksintö mullistaa elokuvateatterien ja autojen äänentoiston. Kotikäyttöön tarkoitettu HUMU Augmented Audio Cushion™ tuo uuden ulottuvuuden television katseluun, pelaamiseen ja musiikin kuunteluun.

Flexound Augmented Audio ja pekingläinen COMB+ ovat allekirjoittaneet investointi- ja yhteistyösopimuksen Pekingissä 8.5.2018. Innovaatiohautomo COMB+ auttaa lupaavia yrityksiä Kiinan markkinoille ja sijoittaa kaikkein potentiaalisimpiin.

”Odotamme Flexoundilta nopeaa kasvua Kiinassa, sillä yritys erottuu hienojen startupien joukosta kuluttajaa ymmärtävän asenteen ja poikkeuksellisen teknologian ansiosta. Nopeasti syntynyt molemminpuolinen luottamus on välttämätöntä maailman nopeimmin kasvavan kuluttajamarkkinan valloittamisessa”, sanoo COMB+:n johtaja Sue Wang.

COMB+ vakuutti Flexoundin toimitusjohtaja Mervi Heinaron Slushissa, jossa Helsingin kaupunki ja COMB+ järjestivät yhteisen Kiina-teemaisen -tapahtuman:
”Meillä on loistava tuote ja teknologia sekä suunnittelu- ja brändinrakennustaitoa, mutta menestykseen tarvitsemme perusteellisen ymmärryksen myös kohdemarkkinasta. Nyt muunnamme tämän yhdessä COMB+:n kanssa liiketoiminnaksi Kiinassa.”

Flexoundilla on jo pilottielokuvateatteri Kiinan Yleisradiota vastaavan Xinhuanetin mediatutkimuskeskuksessa.

”Elokuva-, peli- ja musiikkiteollisuus saavat Flexound Augmented AudioTM-teknologiasta piristysruiskeen ja tuntoaistista äänisuunnittelun työkalun”, Heinaro kertoo.

Kotikäytössä musiikin kuunteluun, pelaamiseen ja rentoutumiseen tarkoitettu HUMU Augmented Audio Cushion™ on saatavilla Kiinassa muun muassa GOME-elektroniikkaketjun myymälöistä. Tästäkin kiitos COMB+-yhteistyölle, joka sai alkunsaSino Track -kiihdytysohjelmasta elokuussa 2017.

Osapuolet eivät julkista investointisummaa. Flexoundin suunnitelmissa on kansainvälisen kasvurahoituskierroksen järjestäminen.

Lisätietoja:
Mervi Heinaro, toimitusjohtaja, Flexound Augmented Audio, p. 040 553 1000, [email protected]
Juulia Pietilä, Nordic Business Manager, COMB+, p. 040 568 6560, [email protected]

Kasvuyritys Flexound Augmented Audio aloitti toimintansanykymuodossaan vuonna 2015. Flexoundin patentoima Augmented audio -teknologia muuttaa äänen paitsi korvin kuultavaksi myös kehossa tuntuvaksi elämykseksi. Ainoana pohjoismaisena yhtiönä Flexound on ehdolla Cannesin Midem-musiikkifestivaalien voittajaksi. Midemlab-finalistit valittiin 43 maan 243 musiikkialan startup-yritysten joukosta. Kilpailun voittajat julkistetaan kesäkuun alussa.

Flexoundin kuluttajatuote HUMU Augmented Audio Cushion™on langaton tyynymallinen laite, joka tarjoaa uuden ulottuvuuden televisiosarjojen ja elokuvien katseluun, pelaamiseen sekä tietysti musiikin kuunteluun ja rentoutumiseen. Suomessa HUMUa myy Elisa Kulma ja Hifi Studio sekä verkkokauppa osoitteessa humu.fi.

COMB+ on Kiinan Pekingissä sijaitseva uuden sukupolven innovaatiohautomo. COMB+:lla on ainutlaatuinen ”alusta + sijoitus” -liiketoimintamalli, ja se tarjoaa yrittäjyyspalveluita ja sijoituksia varhaisen vaiheen startup-yrityksiin teknologian ja kulttuurin toimialoilla. Pekingin lisäksi COMB+:lla on toimisto Helsingissä. COMB+ luotsaa Sino Track -yrityskiihdyttämöä, jonka tarkoituksena on siivittää kansainvälisten startupien kasvua Kiinassa. COMB+:n emoyhtiö on hongkonglainen SkyOcean Group -holdingyhtiö.